Вещери
>> Поява:
Какво точно е предизвикало появата на вещерите не е известно. Предполагат се експерименти с гените на човеците от Съвета, които са отключили предполагани до тогава сили на подсъзнанието им, но това няма как да бъде потвърдено. Подобни теми на дискусия са противозаконни и никога няма да чуете непознат да го обсъжда пред вас. Както и е неблагоразумно да споменавате подобни теории пред хора, на които нямате абсолютно доверие с живота си.
>> Външен вид:
Тъй като произлизат от човеците, приличат много на тях. За разлика от вампирите и върколаците, които обикновено поддържат съответно стройна или мускулеста фигура заради начина си на живот, при вещерите се среща пълното разнообразие на външния вид, което се среща и при хората.
Текстурите и цветовете на косите им, очите и кожата им варират спрямо наследството, предадено от предците им. Телосложението им зависи от начина им на живот.
Единствените разлики с човеците са, че е възможно косите и очите им да имат неестествени за обикновените човеци цветове, ако вещерът е с дълга линия от чистокръвни предци. Това включва жълти или лилави очи, както и бели коси без да бъдат съчетани с албинизъм, и не изключва в редки случаи розови, лилави или зелени отенъци при русата или черна коса, които са основно видими като отблясъци в добре осветена среда, не като солиден цвят.
>> Раждане:
Вещер може да се роди в семейство на вещери, но може да бъде и кръстоска с всички други видове освен вампири и върколаци. В редки случаи е възможно магически сили да развие и дете, родено в семейство без скорошна пряка връзка с вещери.
>> Унаследяване на магията:
Способностите им са черта, която се предават от родител на дете, като биват класифицирани и различно третирани от околните спрямо чистотата на кръвта им.
Чистокръвни са вещерите, които имат двама родители от вещерски произход, което следва да важи и за техните родители. Ако имат баба или дядо, които не са вещери, винаги се гледа на тях с по-лошо око.
Стъпка под тях стоят нечистокръвните вещери. Един от родителите им е вещер, един не е.
Възможно е да бъде родено дете на двама вещери, което да няма способности. Тъй като често биват отлъчени от вещерското общество, ги наричат Прокудени. Възможно е потомците на подобни вещери въпреки всичко да развият магически способности.
Без значение какви са родителите на вещерите, силите им са равностойни.
>> Хранене:
Вещерите се хранят с обикновена готвена храна, като имат някои специфични рецепти, които се срещат традиционно в техните общества. Повечето от тези рецепти са свързани с питиета и сладкарски изделия.
>> Сили:
Силата им е отключената преди множество поколения магия и умението им да я контролират.
По време на детството си, вещерите показват случайни изблици на сурова магия, които не могат да контролират.
За да започнат да управляват способностите си имат нужда от обучение и инструменти. Въпреки че родителите на чистокръвните и нечистокръвните вещери биха могли да им осигурят необходимото обучение, или реално заклинанията, които да използват и какво означават, достъпът до инструментите, необходими за усвояване на контрола, могат да бъдат открити само в Нортън, селището в Сектор 13, където се помещава Нореан. Така се осигурява контрол над вещерското общество, тъй като никой не може да използва унаследени, намерени или откраднати предмети за контрол на магията.
Инструментите, от които вещерите имат нужда, са магически пръчки или магически жезли. Те се изработват само от една фамилия вещери, наследили занаята от стари времена. Естествено, имало е и други, но безследно са изчезнали преди стотици години. Тези предмети концентрират в себе си суровата магия, която тече във вените на вещера, и помагат за правилното й материализиране.
Магическите пръчки са малки и лесно преносими, трудно чупливи и трудни за поправяне. Те се използват за "ежедневните" магии, като могат да се използват и са силни заклинания, но имат ограничения. Външният им вид и съставът им пряко зависи от вибрациите на суровата магияу вещера.
Жезлите от своя страна не са нещо, което повечето вещери носят със себе си или дори притежават. Това е специфичен инструмент, използван от по-могъщите вещери, които успяват да усвоят уменията си до съвършенство. Те канализират суровата магия по начин, който я усилва многократно, но в същото време употребата им изтощава вещера много повече. Все пак ако някой види вещер със жезъл обикновено е наясно, че следва да покаже уважение и изпитва доза страх, без значение от какъв вид е.
До края на обучението си в Нореан вещерите усвояват и някои дребни умения (безсловесни), които не изискват магически инструмент, но проявите на тези умения са много слаби докато са все още млади. При често практикуване силите им растат (да се чете "току-що завършил вещер може да затвори врата с ръкомахане, но не може да изкорени дърво" например). Такива умения включват:
- телекинеза
- левитация
- пирокинеза
- слабо регенериране на наранявания у себе си или околните
Възможно е да се развият умения и за изтезаване на човек или животно без магическа пръчка или жезъл, но това не е нещо, което се учи в Нореан, нито е нещо, което е лесно да се усвои. Вещери, които имат подобно умение, са рядкост и обикновено изпитват много и непрестанен гняв, което усилва уменията им в подобна насока.
>> Слабости:
Физически, вещерите нямат предимства над човеците. Влияят се също колкото тях от климатичните условия, болести и наранявания, както и недостатъци на кожата, умора, физическа слабост, глад.
Без обучение магията им е безполезна.
Без инструменти, отново, не могат да използват магията си. Дори да са усвоили някои от безсловестните умения, далеч не са равносилни на пълния им потенциал. Това означава, че в случай че загубят или счупят пръчката си, силите им са безполезни докато не я поправят или не купят заместител. Само първата пръчка се покрива от Нореан, поправката или подмяната й са изключително скъпи.
Тъй като живеят в по-традиционни общества, могат да бъдат много критични и затворени спрямо нововъведения в начина им на живот, или по-свободомислещите от собствения си вид. Харесват реда и са от най-видните подръжници на Съвета, тъй като главата на Съвета е вещер. Това ги кара и да се чувстват като по-висш вид спрямо останалите, населяващи света и биват приемани като надменни и студени, дори и не винаги да са такива.
Колкото по-силна е магията у вещер, толкова по налудничаво и нелогично се държат според околните. Това може да бъде проявено в различни крайности - от неестествено весели и шеговити до изключително мрачни и груби. Във всеки случай това е просто проявление на факта, че губят социалните си умения, не разсъдъка или емоционалната си стабилност.
>> Смърт:
Вещерите живеят само около 130 до 150 години. По-могъщите вещери е възможно да успеят да се поддържат жизнени до около 200 години, но след като е преминало нормалното време за продължителността на живота им са обикновено слаби, лесно се изморяват и магията им отнема повече усилия.
Благодарение на лечителските си способности се лекуват от повечето познати на човека болести, като някои от по-сериозните не ги засягат, като тумори, или автоимунни заболявания.
Въпреки това могат да бъдат убити по същия начин като хората - всяко неконтролирано продължително и обилно кървене води до смъртта им без навременната намеса на лечител, както и всяко засягане на важни вътрешни органи.
>> Допълнително:
Прокудените обикновено са третирани като обикновени човеци, често прокуждани от обществото и живеещи в отшелничество. Съветът не ги приравнява към човеците, заради средата, в която израстват, но нямат никакъв шанс да се развиват кариерно, нито да получат образование и обучение в Нореан. Обикновено или заемат ниско-платени длъжности, които могат да се класифицират като "черна работа", или изобщо не си намират работа.
Публична тайна е, че някои успяват да се доберат до човешки племена, но въпреки това Съветът не може да предприеме публични действия против тях за да не настрои вещерската общност срещу себе си. Реалността е, че има случаи на изчезнали Прокудени, за които никой не чува отново. Някои от тях се присъединяват към човешки племена, някои от тях се залавят от Съвета.
Ако вещер загуби или счупи магическата си пръчка, само фамилията, която ги изработва, може да поправи старата или да създаде нова, която да отговаря точно на магическия отпечатък на суровата магия у всеки вещер.
Не е възможно жезъл да бъде купен. Жезлите са продължение на ръката на вещера, толкова метафорично, колкото и буквално. Жезълът е преобразувана магическа пръчка, което се случва едва когато вещерът вече е толкова могъщ, че пръчката физически не може да поеме суровата магия и да я насочва. Видът на жезъла е индивидуален за всеки вещер, в зависимост от характера му, като могат да варират от прилични на обикновена дървена сопа, до изтънчени метални произведения на изкуството.
Не е възможно жезъл да бъде унищожен. Когато собственикът му почине, жезълът му става неизползваем от друг, дори от потомците му. Обикновено се пазят като семейно наследство и са символ на престиж, но нищо повече.
Ще забележите по-нататък, че "забранени заклинания" или заклинания за смърт, няма да бъдат споменавани много дълго време, поради което липсват в описанието за смъртта на който и да е вид. Те ще бъдат част от главната сюжетна линия и ще бъдат въведени в подходящ момент. Никой от героите ви не знае за тях. Ще използваме заклинателната система на Хари Потър, като ще има пълен списък на магиите, които ще могат да се използват. Дори и да знаете други, ако ги няма във въпросния списък, значи не съществуват в нашия свят или поне със сигурност героите ви не знаят за съществуването им по една или друга причина.